Zumba

Bij Zumba fitness: een combinatie van fitness en dansbewegingen op wereld- en latinmuziek, zoals Salsa, Merengue, Calypso, Reggaeton, Flamenco en Hip Hop wordt de training een feestje. De betekenis van het Colombiaanse woord ‘Zumba’ zegt dan ook genoeg: ‘snel bewegen en plezier maken. Zumba fitness is goed voor je vetverbranding, vooral als je het regelmatig doet: ‘Afhankelijk van je lichaam kun je tijdens een uur Zumba fitness wel 500 tot 1000 calorieën verbranden. Bovendien train je je ‘core’ (rompspieren) waardoor je een betere dagelijkse stabiliteit ontwikkelt. Zumba fitness is anders dan gewone fitness omdat je eigenlijk aan het dansen bent. Na een aantal lessen heb je de basispassen van de verschillende ritmes onder de knie. De dansjes zijn dan heel goed te volgen. De aanstekelijke muziek werkt heel positief. Het ritme wordt geassocieerd met zomer, zon en gezelligheid, waardoor iedereen ook op een saaie grauwe dag toch blij naar huis gaat. Zumba is dus ook uitermate goed voor je geest! Zumba is – afhankelijk van je conditie – voor iedereen in de leeftijd van 5 tot 65 jaar!

Piloxing

Piloxing is dé nieuwe rage op fitnessgebied. Het is het eerste programma waarbij de spieropbouw van Pilates, de cardio en kracht van boxen en het plezier en sensualiteit van dans worden gecombineerd tot een high energy workout. In één les train je je houdingsspieren en werk je tegelijk aan je conditie!

Yoga/Pilates

In Yoga Pilates combineren wij het beste van beide. Yoga richt zich op en verhoogd bewustzijn van lichaam en geest. Met de fysieke yoga oefeningen ontwikkel je lenigheid, kracht en balans. De ademhaling bij het oefenen speelt een grote rol. In meditatie ervaren wij de eenheid van lichaam en geest en de verbinding met een groter geheel. Yoga heeft een eeuwenoude traditie en is naast de fysieke oefeningen een levensweg.
Pilates werd in de jaren 20 van de vorige eeuw ontwikkeld door Joseph Pilates. Op zoek naar een bewegingstechniek die het lichaam sterker kon maken ontleende Pilates elementen uit Oost en West. Bij de Yoga haalde hij een aantal oefeningen en het bewuste gebruik van de ademhaling vandaan. De adviezen en oefeningen uit Pilates zijn heel waardevol bij het ontwikkelen van een goede en gezonde houding, sterke rompspieren (een sterke core) en lange en slanke spieren in armen en benen. Pilates legt de basis voor het beoefenen van elke vorm van beweging zodat deze bewuster en blessurevrij kan verlopen.
In Yoga Pilates combineren wij meditatie met oefeningen uit de Yoga en Pilates.
Yoga/Pilates is voor mensen die:
* hun lenigheid willen vergroten
* sterke rug en buikspieren willen ontwikkelen
* lange slanke spieren willen ontwikkelen in armen en benen
* geestelijke rust willen ervaren

BodymindFit NIEUW!


BodymindFit is een stevige training voor lichaam en geest.
Een les BodymindFit maakt gebruik van het anti-stress principe van het “golven”.
Periodes van stress worden afgewisseld door periodes van ontspanning. Door elke keer heftig maar kort in te spannen zet je elke keer flink spanning op het lijf. Deze spanning laat je dan heel bewust los in de micropauzes.
Hierdoor ontstaat een heel laagdrempelige en complete groepsles die:
* de long-hart capaciteit vergroot en de conditie verbetert
* de spierkracht vergroot
* mensen leert om bewust omgaan met stress in het dagelijks leven
* lenigheid en souplesse bevordert
De les is als volgt opgebouwd:
* Warming-Up met oefeningen die de flexibiliteit en de soeplesse van het lichaam vergroten
* Een aantal series van 4 oefeningen gevolgd door micropauzes
* Een serie van cardio-oefeningen waarmee je naar de maximale hartfrequentie gaat
* Een aantal series van 4 oefeningen gevolgd door micropauzes
* Totale ontspanning van lichaam en geest van 15 min aan het einde van de les

Restorative Yoga

Restorative Yoga is het gebruik van Props/Hulpmiddelen om het lichaam in comfortabele en gemakkelijke houdingen te ondersteunen die ontspanning en gezondheid bevorderen.
In Restorative Yoga stimuleren wij het parasympatische zenuwstelsel dat ontspanningssignalen naar ons lichaam stuurt. Het parasympatische zenuwstelsel regeert de “rest and digest” modus in ons lijf. Het zorgt voor geestelijke ontspanning maar ook voor de stimulering van tal van lichaamsfuncties zoals o.a. de werking van het immuunsysteem, de spijsvertering en ons hormoonstelsel. Te veel stress in ons dagelijks leven brengt ons continu in de “fight and flight” modus en ontregelt de balans tussen actie en rust met als gevolg geestelijke en fysieke klachten.
In Restorative Yoga stimuleren wij het parasympatische zenuwstelsel door het reduceren van prikkels en licht, het gebruik van kussen en bolsters die het lichaam dragen, warmte en het aannemen van houdingen die het neuromusculair systeem het signaal sturen om te ontspannen. Wij trainen het parasympathische zenuwstelsel als een spier die de kans krijgt in de loop der tijd sterker te worden zodat die sneller ingeroepen kan worden in het dagelijks leven. Restorative Yoga is een heerlijke les. Je zou het een soort “Bodyfulnes” kunnen noemen die je in een staat van diepe ontspanning en volmaakte moeiteloosheid brengt.
Deze les is geschikt voor mensen die:
* de balans tussen actie en rust willen herstellen
* veel stress ervaren in hun leven
* last ondervinden van slapeloosheid
* kampen met burn-out klachten

Personal Training

Ontwikkeld in 1920 door Joseph Pilates is Pilates een methode die erop gericht is de bewegingen en de krachten in het lijf vloeiender te maken.
Pilates is meer dan een lichamelijke training, het is een methode die de fysieke en mentale controle van je bewegingen vergroot, met name als deze onder de supervisie van een gespecialiseerde coach uitgevoerd worden.

Basisprincipes van Pilates
Concentratie:
Bij Pilates voer je de bewegingen met aandacht voor je lijf en elke specifieke beweging uit.
Controle:
Je voert de bewegingen uit met aandacht voor je lichaamshouding en de positie van alle lichaamsdelen, zelfs de tenen, t.o.v van elkaar
Stabilisatie en versterking van het centrum (core):
Door specifieke oefeningen voor buik, bekken en rug uitgevoerd met aandacht voor de juiste positionering wordt je core versterkt.
Vloeiend bewegen:
Pilates bevordert de ontwikkeling van soeplesse en harmonie in je bewegingen.
Ademhaling:
Bij Pilates coördineer je adem en beweging. Dit bevordert de verdieping van de ademhaling en de de beheersing van de beweging.

Pilates Personal Training:
De Pilates methode baseert op een grondige kennis van de werking van het menselijk bewegingsapparaat. Tijdens een Pilates Personal Training sessie corrigeert de trainer je en leert je het juiste alignment van de oefeningen zodat je deze vanuit de juiste spanning en ontspanning van de verschillende lichaamsdelen kunt uitvoeren.
Of je nu een beginner bent of al gevorderder, een privé les Pilates brengt je altijd een stap verder.
Voor mensen met blessures of fysieke beperkingen worden de oefeningen al naar gelang de individuele mogelijkheden en doelstellingen op maat aangeboden.
Privé lessen zijn ook erg geschikt om je voor te bereiden op het Pilateswerk met toestellen. Of om je sterker te maken zodat je een stap verder komt in je beoefening.
De lessen worden gegeven door Bianca Pratali, professionele danser en Pilates docente en vinden plaats bij je thuis- of werklocatie. Individueel of in groepjes van t/m 3 personen.
Bij een boeking vanaf 5 sessies wordt er een persoonlijk oefenrooster op maakt voor je gemaakt.
Lees meer over Bianca Pratali.
Lees meer over der tarieven van Pilates Personal Training.


  • Aanmelden

    Doe mee met de strippenkaart van je keuze! 10 of 20 strippenkaart!

    Lees meer
  • Speciale Tarieven

    Studenten en scholieren ontvangen korting!

    Bekijk tarieven